ALBERGUERÍA: os nosos personaxes.

 

Xente para lembrar.

D. Eloy Tato.

D. Ambrosio Lameiro.

Hai moitas personaxes en Alberguería...

D. Victorino Estévez.

D. Amancio Prada.

Moita xente para lembrar...

Dª Cristina Canelas

D. Serafín Anta.

De momento poño oito, logo virán máis...

D. Tomás Prada

D. Sabino  Gómez

 

Subcapítulo Saír

Subcapítulo Saír

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. ELOY  TATO  LOSADA

D. Eloy Tato Losada  foi párroco en Alberguería, posteriormente foi, entre outras moitas cousas, nada menos que  Obispo en Colombia.

------------------------------------------

 

"Yo también soy de Alberguería". Esto decía D. Eloy Tato no ano 2000.

Os veciños de Alberguería non lles queda a menor dúbida; por eso o poño como personaxe deste pobo.

----------------------------------------------

     D. Eloy Tato Losada naceu en Viladequinta  (Carballeda de Valdeorras-Ourense)  no ano 1923. Fillo de Manuela e Venancio xa falecidos (anos 1963 e 1941); é o menor de cinco irmáns (Pura, Antonio, Luis, Manuela e Eloy).

D. Eloy na catequesis, ano 1950,  con todos os rapaces de Alberguería. ¡Menudo pobo naqueles anos!

D. Eloy en Alberguería, ano 1950, sacada da fotografía anterior.

       Efectivamente foi párroco de Alberguería, previo facer os estudios en Astorga, onde foi ordenado sacerdote  o 15 de xuño de 1946. D. Eloy foi párroco sucesivamente de Meda, Alberguería e Prada ata o ano 1952 no que se inscribe no Instituto Español de Misiones Extranjeras.

Fotografía de D. Eloy anos máis tarde.

        No ano 1954 enrolouse no IEME (Instituto Español de Misiones Extranjeras) e trasladouse a Colombia, onde exerceu na parroquia de San Jorge, no centro do pais entre os ríos Magdalena e Cauca. En 1960 regresou a España e nese mismo ano foi nombrado Obispo, que con 36 anos  foi sin dúbida o obispo máis xoven do mundo. De novo en Colombia fíxose cargo da parroquia de Magangué.

 

D. Eloy Tato Losada.

I.E.M.E. (Instituto Español de Misiones Extranjeras)

Dende 1952 ata 1994

Datos neste link. Diócesis de Mangangué.

Eventos e historial resumido de D. Eloy Tato Losada.

Data

Idade

Evento Nombre do evento

06/09/1923

0.0

Nacimento

Viladequinta, España

15/06/1946

22.8

Ordenación  sacerdote.

Párroco de Meda, Alberguería e Prada ata o ano 1952.

1952 29.0 Inscríbese no IEME Instituto español de Misiones Estranjeras
1953 30 Profesor-Párroco Parroquia de San Jorge-Colombia
1954-1959 31 Profesor-Párroco Caserío San Jose y San Benito Abad (Colombia)

03/05/1960

36.7

Nombramento

Vicario Apostolico de San Jorge, Colombia

03/05/1960

36.7

Nombramento

Obispo titular de Cardicium (Nombramiento)

25/07/1960

36.9

Ordenación Ob.

Obispo titular de Cardicium  (Ordenación en Astorga de manos de Monseñor Hildebrando Antoniutti)

25/041969

45.6

Nombramento

Obispo de Magangué, Colombia

31/05/1994

70.7

Retiro

Obispo de Magangué, Colombia

1994-20?? 70.7-??

Retiro

Vive felizmente en Viladequinta.

¡Que sexa por moitos anos!.

 

Duas fotografías daquelas datas que seguro lle gustan a D. Eloy:

Fotografía sacada da Revista Boletín Historial. Diócesis de Magangué "25 años". Aparece D. Eloy Tato nada menos que con  el Papa Juan Pablo II, el Papa Viajero.

Unha foto histórica, sin dúbida, para D. Eloy Tato.

e outra:

Magangué (Bolívar-Colombia), onde foi Obispo D. Eloy Tato.

------------

Fotografía de D. Eloy nestes anos.

    Do seu paso por Magangué todo son eloxios ver si non este:

   Neste texto sacada de D. Giova, un blog que fala de Magangué, o autor Giovanni Acuña escribe por boca de Otto Vázquez:

 

"Monseñor Eloy Tato Losada está vivo, pero muy lejos de nosotros. ¡Que gran Obispo!, ¡Que buen Pastor! En estas vacaciones, recorriendo a mi amado Magangué, he visto con agrado que muchas obras dignas de mostrar en mi patria chica, fueron gestadas y alumbradas en la fecundidad del primer Obispo de ésta Diócesis. Me tope primero, con la imponente construcción de la Diocesana, el otrora Colegio-internado de la Purificación, de las Hermanas Teresitas, hoy sede de la Curia diocesana, oficinas varias, apartamentos y centro comercial, pero ante todo, el servicio de salud para los pobres y hospitalización, con que soñaba el Obispo misionero. Paso por Montecatini y veo la Casa Episcopal y la antigua Casa campesina, hoy convertida en Casa de Encuentros San Luis Beltrán. Como disfrutaba aquel sencillo Pastor, con los líderes campesinos, catequistas, profesores, jóvenes de diversos colegios, quienes con sus risas, imponían la alegría en aquella casa, tan sagrada, pero tan nuestra. Como gozaba Monseñor Tato, cuando los campesinos compartían con él, las noches de Televisión y los ratos de oración, en su oratorio privado. Que alegría poder compartir con el que no tiene un poco de alimento, en la pileta de los lotos, entre palmadas y frases de cariño, vemos a Monseñor Tato, saludando a todos. Que bueno era ver a las Hermanas Rosa María y Rosa Lina, gritando a viva voz y con entusiasmo: “¡empanadas para todos!”…..”la casa de todos”, “la del cura”. Continuo mi paseo. Me voy para lo más conocido por mi y del cual conservo los mejores recuerdos de mi adolescencia y juventud: El Instituto Técnico Cultural Diocesano..."

   Do seu paso por Alberguería o mismo D. Eloy  lembra moitas cousas: o seu traballo na parroquia, as suas xentes, os seus nenos e nenas, os xogos e moitas anécdotas.

Notábase que o viviu moi de preto.

Quédome cunha frase que lle escoitei no ano 2002:

 

"Si yo me salvo es por lo que trabajé en Alberguería".

 

Campo de fútbol de Alberguería, na Lama de Bucelos. Incrible. 1950

     D. Eloy fixo moito na parroquia..., aparte das súas labores de párroco, sacou tempo para facer un campo de fútbol e instruir os rapaces neste deporte, amén noutros xogos.

Actualmente está retirado. Na fotografía vese nunha misa de campaña no ano 2002 o día da festa de Alberguería o  15/07/2002.

D. Eloy vive actualmente no Barco de Valdeorras. Na fotografía está con catro veciños de Alberguería (Tiberio, Lily, Temita e Xexa). Fotografía do autor da web. Data 13/04/2005.

Don Eloy dicindo misa o día 15 de agosto del 2007, nun altar improvisado no poblado antiguo de Moncabril, hoxe de Endesa, en Prada, A Veiga Ourense.

D. Eloy Tato recibirá en Julio del 2020 la visita del nuevo Obispo de Astorga, Monseñor D. Jesús Fernández .

El nuevo obispo de Astorga visitará a Monseñor Eloy Tato Losada, obispo emérito de Magangué (Colomia) y natural de Viladequinta (Carballeda de Valdeorras). Don Jesús Fernández le entregará un especial mensaje escrito procedente del Papa Francisco con motivo del 60 aniversario de su ordenación episcopal.

Desde esta página web, dedicada a Alberguería, nos sentimos orgullosos de este mensaje que el Papa Francisco manda a nuestro querido Párroco de Alberguería.

Ver en este link esta referencia.

Hace ahora 60 años.

..."El 3 de mayo de 1960, fue preconizado obispo titular de Cardicio y vicario apostólico de San Jorge, siendo el obispo más joven del mundo. La ordenación tuvo lugar el 25 de julio de 1960 en la Catedral de Astorga, oficiándola el nuncio Ildebrando Antoniutti, asistido por el obispo asturicense José Castelltort Soubeyre y José Lecuona Labandíbar, obispo titular de Vagada y superior general del IEME. El lema del escudo del nuevo obispo: “Charitas, gaudium, pax”.

En la homilía el nuncio relacionó la festividad de Santiago Apóstol, misionero de España, con el nuevo obispo, misionero en tierras evangelizadas por España, enviado por el Papa para continuar la misión de los Apóstoles en el mundo. Puso a Mons. Tato bajo la protección de Santiago y le auguró un intrépido y fecundo apostolado para la mayor edificación de la Iglesia Católica. La primera mitra empleada en el rito de la ordenación episcopal fue regalo del pueblo de Viladequinta."...

 

 

D Eloy nunca esquecerá o pobo de Alberguería xa que o leva no corazón.

¡Moitas grazas D. Eloy,  no nome de Alberguería, espero que lle guste esta montaxe..."

Ver a D. Eloy nun video. Trozo do documental "Xares: o río que nos leva". 2007.

 

Volver